Rólunk

Mondhatnánk, hogy a Salva Vita Alapítvány „véletlenül” jött létre.

De nem hiszünk a véletlenekben.

A mi történetünk … így indult

Történetünk azzal kezdődött, hogy az alapítvány megálmodója, Dávid Andrea, aki épp állásinterjúra igyekezett, rossz helyen szállt le a buszról, s így „véletlenül” egy fogyatékossággal élő embereket ellátó intézetben találta magát. Ez 1993-ban történt. Akkor és ott eldöntötte, hogy segíteni szeretne. „Láttam a problémát és már nem mehettem el mellette” – mondta.

„Láttam a problémát és már nem mehettem el mellette”
Dávid Andrea

Alapítványt hozott létre, hogy az önálló életvitel és a munkavállalás terén támogassa az értelmileg akadályozott embereket..

Az évek során szolgáltatásainkat, a szükségletekhez igazodva, kiterjesztettük minden fogyatékossági csoportra, és a megváltozott munkaképességű emberekre is. Álmunk, hogy olyan társadalomban éljünk, amelyben mindenkinek meg van a maga helye és szerepe, mindenki értékes tagja a közösségnek.

Várjuk mindazon fogyatékkal élő vagy megváltozott munkaképességű ember jelentkezését, akik segítséget kérnek a munkavállaláshoz.

Számos szolgáltatást fejlesztettünk ki a munkáltatók számára is, hiszen fontos, hogy megfelelő módon tudják fogadni a megváltozott munkaképességű munkavállalókat. A toborzástól, munkaközvetítéstől a munkakörelemzésen és a szemléletformáláson át a belső képzésekig számos területen nyújtunk segítséget a foglalkoztatáshoz.

Kezdeményezésünkre alakult meg 2010-ben a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fóruma, amely egy munkáltatókat tömörítő, az esélyegyenlőség érdekében működő szakmai és érdekvédelmi szervezet. A MEF tagjai összesen több mint 200.000 munkavállalót foglalkoztatnak, és mindannyian elkötelezettek a sokszínű munkahelyek mellett.

Működésünk során alapvető érték az átláthatóság, a magas minőség, a törvényesség, az ügyfélközpontúság, a megbízhatóság és az, hogy mindent a fogyatékkal élő emberekkel közösen tervezünk és valósítunk meg.

Alapítványunk 2022-től akkreditált foglalkoztató

Fontos nekünk, hogy mi magunk is foglalkoztassunk megváltozott munkaképességű embereket. Öt megváltozott munkaképességű kollégánk nélkülözhetetlen tagjai csapatunknak, akikre minden körülmények között számíthatunk – és ők is ránk.

Díjak és elismerések

Fennállásunk hosszú évei alatt számos elismerés ért minket ügyfeleink, támogatóink és a hivatalos szervek részéről is. Ezekre egytől egyig rendkívül büszkék vagyunk, de persze enélkül is mindent ugyanolyan lelkesedéssel csináltunk volna.

Zero Call Award 2024

Érték vagy! Az év rehabilitációs szolgáltatója díj

Irodánk az év közösségi tere

EFQM Elkötelezettség a kiválóságért

Esélyegyenlőségért oklevél

Sikertörténeteink

Benjamin,  egyik fiatal, pályakezdő ügyfelünk sikeresen megkezdte munkáját a Magyar Posta Országos Logisztikai Központjában. A hír azért fantasztikus, mert Benjamin nagyon szeretett volna munkahelyet találni magának, de autizmusa miatt ez különösen nehéz volt számára. Mentorunk segítségével viszont, aki felkészítette a munkakeresésre, elkísérte az állásinterjúra és segítette a munkafeladatok betanulását, szinte zökkenőmentesen zajlott ez a folyamat mindenki megelégedettségére.

Egyik ügyfelünk esetében a Morgan Stanley-vel való sikeres együttműködés tette lehetővé, hogy személyre szabott megoldásokat találjunk. Közösen határoztuk meg a munkavégzés körülményeit, az elvégzendő feladatokból kiválasztottuk a számára megfelelő részfeladatokat, és meghatároztuk a csapattagokkal történő kommunikáció módját. Így ügyfelünk számára egyértelművé váltak a keretek, az iránta támasztott elvárások, és a munkavégzéssel kapcsolatos saját felelőssége. A Salva Vita tanácsadója segítette őt az otthoni munkavégzésre való áttérésben is, amire a járványhelyzet miatt volt szükség.

A suli után Blanka elkezdett az Ifjúsági csoportunkba járni, majd egy év után tanácsadónkhoz került. Ő felmérte Blanka egyéni képességeit, több napos munkapróba folyamán a gyakorlatban is feltérképezte Blanka miben jó, és mi az ami nehézséget okoz számára. Így már egész pontosan tudott munkakörre keresni, és meg is találta számára a Magyar Posta Csomag Logisztikai Központjában azt a feladatkört, amiben jól érzi magát. A beilleszkedés folyamatát tanácsadója egyéni mentorálással 8 napon keresztül kísérte végig. Blanka azóta is dolgozik, a befektetett munka meghozta gyümölcsét.

Megszakítás